Söndag. Farsdag

Började min dag med att ta på mig min hatt, traska ner till bilen och körde sen iväg, som så många gånger förr, till jobbet.
Söndagar är sköna att jobba. Förbereda inför kommande vecka och dessutom få gå hem tidigt. 

Det är Fars Dag idag. Så när jag slutade åkte jag hem till mina föräldrar och åt lunch, sov middag, firade pappa och åt god tårta.

Kände sen att jag ville till gymmet för att springa av mig lite av allt snask jag senaste dagarna unnat mig. Det börjar gå bra att äta lite sötsaker då och då, vilket jag känner är på både gott och ont. Känns jätteskönt att magen klarar av det, men är väl aldrig bra att trycka i sig massor godis och sånt.


Ett tips på en puschande låt som varje gång får mig att springa den där extra slutspurten, hitta ny energi och nästan skutta fram är Played-A-Live (The bongo song) av Safri Duo. Den påminner främst för många om hockey tror jag. Det va där jag hittade namnet till den, via SoundHound. Den spelas bara i små snuttar mellan avblåsningar. Men bara de små bitarna av den ganska långa låten gör mig taggad och piggar upp.

C'est bon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback