V E C K A: 44










Idag är det måndag. Ny vecka, nytt på gång. Förra veckan va en bra vecka. Den började med att jag var på sjukhuset för att undersöka min mage och tarmarna. Härligt. Gick bättre än jag förväntat mig. Dock har det varit lite svårt att ställa om den psykiska delen när det gäller maten. Man inte fick äta innan undersökningen, och efter va ju aptiten som bortblåst. Men nu en vecka senare börjar det gå tillbaka till det normala. Tror nog tyvärr att de kilon jag gick ner förra veckan börjar komma tillbaka också.. 

Det va måndagen det, i tisdags va det dags för nästa sjukhusbesök. Den gången va det axelns tur. Då skulle det undersökas hur bra respons nerverna i vänster axel gav. Detta på grund av att jag haft problem med axeln till och från i över ett år. Tror den fått sig lite för många smällar när jag åkt bräda. Men nu är den med under utredning så är väl bara att vänta och hoppas på ett resultat som går att påverka.

Onsdagen var jag ledig, då hann jag med att åka hem till David som va i stan ett par dagar. Han hade hittat ett par gitarrsträngar som han inte behövde så de fick jag överta! Perfekt eftersom två av strängarna gått av på min. Så nu är den nysträngad och fin! Fick även höra en ny houselåt som han har gjort. Grymt bra va den, blev nästan lite rörd. Han är så otroligt duktig på musik den grabben! Sen under kvällen träffade jag Emmelie, vi drack rödvin och åt lite gott hemma hos henne. Pratade i flera timmar och hade det nice. Fina Bosse va nyklippt och ville gärna hänga med oss, mest för att han ville ha ölkorv.

I torsdags va jag också ledig. Skönt! Jag föredrar ju lediga dagar. Som om jag va ensam om det..det är väl ingen som inte tycker om att vara ledig och fri?! 
Förra året fick pappa i julklapp stt jag skulle bjuda han på en hockeymatch, och i torsdags spela LHC mot HV så då passade vi på att gå på den. Mamma följde också med och det va en händelserik match även fast det inte blev så många mål. Huvudsaken va ju ändå att vi vann! Efter matchen mötte jag upp med ett gäng på Pitchers, och Jakob va en av dom!! Inte träffat han på över ett år så det va helt fantastiskt! Vi gick vidare till Yngves efter det, såklart! 

Under helgen kom Anna hem och vi åkte och tände ljus på farmor & farfars grav innan vi åkte ut till landet. Mamma och pappa va redan på plats, så det blev en riktigt mysig familjehelg! Blir ju inte jätteofta när man bor i olika städer så det va mysigt! 

När jag kom hem där ifrån så drog jag hem till Linnea. Vi köpte sushi och snacka lite. Började kolla på en skitbra film men såg aldrig klart den så vet inte hur det slutade dock.. Bra där!


Nu halvligger jag i soffan med en kopp kaffe och har tvn på som sällskap. 24Corren, min favoritkanal. Är ju trogen tittare kan jag säga.
Nu har dagens inslag gått runt typ 9 gånger så kanske borde byta kanal. Eller försöka få tummen ur och dammsuga som tanken med den här dagen är. Och tvätta. Men då underlättar det ju om man bokat tvättid..
Får nog åka hem och snylta på mamma o pappas tvättmaskin om det krisar.

Solen skiner nu, (vaknade till ösregn halv tolv så va inte jättemotiverande) så kan va bra att sätta igång med dagen. Ska träffa Sofia sen så har någonting skoj att se fram mot iallafall!!

XX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback