Att va ett kakmonster utan att kunna frossa

Skulle träffat min grupp inför ett seminarie nu vid 12. Men jag ligger i sängen. Alarmet ringde vid sju och sen åtta så jag gick upp och gjorde min "vardagsfrukost", alltså gröt med fröer och pumpakärnor. Den fick stå kvar i mickron, för jag fick så brutalt ont i magen som jag kan få. Jag hade tur för det blev inte lika extremt som när jag behövt åka till akuten, men samma symptom. Vilket bara kan betyda en sak; min tunntarm är inflammerad igen..

Den blir det när jag äter vissa saker som gluten, laktos, för sött, förr fett eller något som innehåller långa fibrer.  Jag har aldrig fått en ordentlig utredning om vad det kan bero på. Bara att jag ska undvika att äta allt det där. Det är både lätt och svårt. Jag har varit inne i en period där jag tyckt att det fungerat att äta lite gluten nån gång i bland, eller lite socker eller so on. Men nu verkar det gått så långt att jag knappt kan stoppa någonting i magen igen utan att det ska bli krångel med magsmärtor..

Inte lätt när jag älskar bakverk och kakor så himla mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback